biz sizi arayalım

Anal Fissür (Makat Çatlağı)

anal-fissur-nedir-tedavisi

Makat çatlağı olarak bilinmekte olan anal fissür rahatsızlığı makatta anüs çıkışında çatlak veya yırtılmaların meydana gelmesine denilmektedir. Henüz yeni meydana gelmiş olan yırtıklara akut anal fissür ismi verilirken daha önce oluşmuş ve ilerleme göstermiş olan rahatsızlıklara ise kronik anal fissür denmektedir. Makat bölgesinde ki bu yırtılma veya çatlaklara tıpkı basurda (hemoroid) olduğu gibi kabızlık sebebiyet vermektedir. Kabızlığın sebep olduğu ıkınmayla dışkının zorla çıkarılması sonucunda makat kenarında oluşan çatlak ve yırtıklardır.

İlk günlerde sadece tuvalet ihtiyacından sonra yanma ve acı veren rahatsızlık tedavi edilmediğinde ileri ki aşamalarda gün içerisinde daha uzun süreli ve yoğun acılar yaşatmaktadır.

Anal fissür oluşmasında ki etkenler

-Kabızlık
-Uzun süren ishal
-Doğum
-Amipli dizanteri
-Ülseratif kolit
-Proktit
-Regional enterit
-Anusü zorlayıcı travmalar.

Anal fissürün belirtileri ?

Bahsettiğimiz gibi dışkılama esnasında yaşanmakta olan kabızlık ile ortaya çıkan bu rahatsızlık ağrı ve acı vermektedir. Bu ağrılar epey şiddetli bir şekilde hissedilmektedir. İlk zamanlar çok az bir şekilde hissedilsede ilerleme gösterdiği zamanlarda dayanılmayacak haller alabilirler. Ağrı ve acının yanı sıra kaşıntı ve kanama göstermektedir. Tuvalet ihtiyacından sonra kullanılan kağıt veya peçetede kan gözlemlenebilir.

Rahatsızlık önemsenmez ve tedavi alınmazsa tıpkı basurda olduğu gibi meme oluşabilir. Bu evreden sonra kaşıntı, ağrı ve acı kat ve kat artacaktır.

Anal fissürün tedavisi nedir ?

Hatırlarsanız üst kısımda anal fissürün tanımını yaptığımız sırada kronik ve akut olmak üzere ikiye ayırdık. Bir çok hastalığın tedavisinde olduğu gibi bunda da erken teşhis ve tedavi daha etkili olmaktadır. Makat çatlağı problemiyle karşılaştığınız ilk 7-10 gün arasında proctoloji konusunda tecrübesi olan genel cerrahiye göründüğünüz taktirde krem kullanımı ile geçirme şansınız olacaktır. Fakat makat çatlağının oluşmasından 15 gün kadar bir zaman zarfı geçtiyse maalesef tek çözüm tedavi olmaktır.

Makat çatlağı botox tedavisi
Botox deyince insanların aklına daha çok yüze uygulanan botox gelmektedir. Fakat makat çatlağı konusunda da botox ile tedavi uygulanabilmektedir. Biz idea kliniklerinin tüm şubeleri olarak kronikleşmiş tüm anal fissür rahatsızlıklarının tedavisinde botox yöntemini tavsiye ediyor ve uyguluyoruz. Makat çatlağı problemi yaşayan hastalar sadece bir dakika kadar kısa bir sürede bir enjektör yardımıyla tedavi olabiliyorlar.

%95 başarı gösteren bu yöntemin avantajları tabi oldukça fazla. Bunların başlıcaları kesinlikle ameliyat sonrasında olduğu gibi gaz kaçırma, dışkı kaçırma gibi faktörlerin meydana gelmemesidir.

Makat çatlağı ameliyatı (tavsiye etmiyoruz)

Bu yöntem ile makat bölgesinde ki bir grup kaslar kesilerek makatın gevşetilmesi sağlanır. Bu uygulamayla makat gevşeme gösterdiğinden dolayı iyileşme gösterir. başarı şansı %95 olsada ameliyat sonrasında kişi gaz ve dışkı kaçırma problemleriyle karşı karşıya kalmaktadır. Bu sebepten dolayı ameliyat tedavisini önermemekteyiz.

Altta yer alan yorum kısmından idea klinik hekimlerinden proctoloji alanında tecrübeli doktorlarımıza anal fissür hakkında merak ettiğiniz soruları sorabilir, bilgi alabilirsiniz.

Makat çatlağı ile ilgili ayrıntılı bilgilere http://www.makatcatlagi.net adresinden sahip olabilirsiniz.

Add a Comment
  1. Dışkı sırasında kesiği çok net hissediyrm kabızlık var uzun zamndr önceleri kan da oluyrdu şuan yok ama Ağrı yanma kaşıntı rahatsz edecek derecede.şuan bütün dikkatim zihnen orada.bu dertten kurtulmalıyım ne yapmalıyım yol gösterin

1. Genel Cerrahi Uzm Op Dr Seher ŞİRİN

Yusuf; Merhaba