biz sizi arayalım

Anal Hematom Nedir

Anal hematom yine makat bölgesinde görülmekte olan ve birden bire ağrılara sebep olan bir hastalıktır. Halk arasında bu hastalık makatta pıhtı toplanması olarak bilinmektedir. Çoğu zaman basur (hemoroid) ile karıştırılmaktadır. Bu şikayetler ile hekime başvurduğunuzda hekim proktoloji alanında tecrübeye sahip değilse o da basur teşhisi koyabilir. Bundan dolayı mutlaka proktoloji (makat hastalıkları) alanında tecrübeli genel cerrahi uzmanı olan bir hekime muayene olmanızda fayda vardır.

anal-hematom

Anal hematom neden oluşur ?
Hemoroid hastalığında olduğu gibi anal hematom hastalığınında tek sebebi çok fazla ıkınmaktadır. Ikınma ile makat kısmında oluşan basınç ile bazı damarlar patlama gösterdiğinden dolayı doku içerisine kanama yapar ve bu kanama damar içinde ki kan ile aynı orantıda basınca sahip olana kadar devam eder en son pıhtılaşarak durur.

Bir diğer sebebi ise doğum sırasında meydana gelir. Normal doğum yapan kadınlar çok fazla ıkınmaya zorlandığından dolayı anal hematom meydana gelmektedir.

Anal hematom belirtileri nelerdir ?

Makatta şişlik
Anüs bölgesinde mercimek tanesi büyüklüğünden portakal büyüklüğüne kadar şişlik oluşabilir. Mor bir renkte oluşan bu şişliğin sınırları oldukça düzgün olmaktadır.

Makatta ağrı
Makat bölgesinde hiç olmadık bir anda aniden meydana çıkan ağrılar büyük ihtimal anal hematom belirtisidir. Eğer anal hematom değilse hastalığınız kıl dönmesinin oluşturmuş olduğu apseleşmeden meydana gelmekte olabilir.

Kanama
Makat bölgesinde oluşan kanama çürük vişne renginde olmaktadır.

Anal hematom nasıl geçer ?

Ameliyat olunabilir (çok kısa sürer)
Ameliyat deyince mutlaka bir korku oluşmaktadır. Fakat bu hastalığın ameliyatı neredeyse 1 dakika kadar kısa sürmektedir. Pıhtılaşma olan yere çok küçük bir kesi yapılarak pıhtı alınır ve çok küçük bir kesi olduğundan dolayı dikişe bile gerek kalmaz.

Sıcak suyla oturma banyosu yapılabilir
Tıpkı hemoroid hastalığında ağrıları hafifletip şişliği azalttığı gibi anal hematom hastalığında da sıcak su ile oturma banyosu yapıldığında ağrılar azalmakta ve şişlik zamanla inebilmektedir.

Aşağıda ki yayınladığımız video da Idea kliniği Bakırköy şubesi hekimlerinden Op. Dr. Seher ŞİRİN Anal hematom hakkında detaylı bilgi vermektedir.

Anal hematom hastalığından korunmak için kabız kalmamaya ve asla ıkınmamaya özen göstermeniz yeterli olacaktır.