biz sizi arayalım

Kıl Dönmesi Nasıl Geçer?

İnsanların hayatı boyunca karşılaşabileceği bir çok hastalık olabilmektedir. Bazı yaşanılan sorunlar tamamen tedbirsizlik ve önemsenmeme sonucunda meydana gelmektedir. Bu sorunların çoğu hastalık olarak nitelendirilmemekte, yalnızca sorun ya da rahatsızlık olarak görülmektedir. Çünkü tedavi edilebilir ve tedavisinden sonra dikkat edildiğinde hayat boyunca tekrar karşılaşılamayacak problemlerdir.

kil-donmesi-nasil-gecer

Bazı hastalıklar ise bir dönem kullanılacak olan ilaçlarla geçebilecek türdeyken, bazı rahatsızlıkların tek tedavisi ameliyat ya da benzeri tıbbi müdahaleler olmaktadır. Buna benzer olan sorunlardan biri de konumuz olan kıl dönmesi problemidir.

Dilerseniz yazımıza kıl dönmesi oluşumunu açıklayarak devam edelim.

Kıl dönmesi nasıl oluşur

Bu sorun daha çok genç erkeklerde görülmektedir. Tıpta ki ismi pilonidal sinüs olan rahatsızlık daha çok kuyruk sokumu bölgesinde meydana gelir. Saç, ense, sırt gibi bölgelerden kuyruk sokumuna düşen kıl, tüy gibi cisimlerin dışında elbise tozları ve cilt kalıntıları vücutta delik meydana getirerek cilt altına giriş yapmakta ve buluşmaktadır. Buluşan yabancı maddelerin meydana getirdiği yumak vücut tarafından farkedildiğinde herhangi bir zarar vermemesi amacıyla etrafı kapsülle sarılmaktadır. Bu sürecin gelişmesinden ve meydana gelen rahatsızlıktan kişinin neredeyse hiç haberi olmaz ta ki bu kapsül hızlı, sert veya uzun oturuşlar nedeniyle patlayana dek.. Vücut patlayan kapsül içerisinden çıkan yabancı cisimlerle tekrar karşılaştığında savunma mekanizmasını aktif hale getirerek, bu cisimleri yok etmek amacıyla sıvı salgılar. Salgılanan sıvı maalesef bu cisimleri yok edemediği gibi çıkışta yapamaz ve bölgede apse (iltihap) oluşumuna yol açar.

Meyana gelen apse büyük derecede ızdırap yaşamaya sebep olur. Artık kıl dönmesinin tedavi edilmesi gerekmektedir. Fakat tedavi edilmesi için ilk olarak bu apse boşaltılmalıdır.

Kıllar nasıl delik açar?
Kuyruk sokumuna düşen yabancı maddelerden bahsetmiştik. Eğer bu bölgenin temizliği ve bakımlığı yapılmaz ve o bölgede kılların durduğu sırada sürtünülürse ciltte bir delik meydana gelir. Ve bu tüm yabancı cisimler delikten içeri giriş yaparak birikim gösterirler.

Kıl Dönmesi Tedavisi Kaçınılmazdır

Hastalık maalesef ilaçlarla tedavi edilemez. Kesi yapılarak yumağın kapsül ile birlikte alınması gerekmektedir. Bazı kişiler bitkisel ilaçlarla, lazerle ya da benzeri merhemlerle tedavi edebildiğini iddia etmektedir. Fakat cilt altında bulunan yabancı maddeleri bu yollarla tahrip etmek ne yazık ki mümkün değildir. Özellikle bir çok rahatsızlığın tedavisinde büyük rol oynayan lazer bile çaresiz kalmaktadır.

Yaklaşık 14 kıl dönmesi ameliyatı tekniği bulunmaktadır. Yöntemlerin sürekli avantaj sağlayacak boyutta modifiye edilerek geliştirilmesinden dolayı sayısı artış göstermektedir. En olumlu ve pratik olan teknik şu an mikro sinüsektomi yöntemidir.

Hemen aşağıda ki eklediğimiz video da mikro sinüsektomi yönteminin ne kadar zaman aldığını ve nasıl bir pratiklikte olduğunu izleyebilirsiniz.

Add a Comment
  1. Kolay gelsin gecen gun sahab barlas muane oldum genitalde kil donmesi teshisi koymustu bana yazdigi ilaclari krem kullandim sonrasinda apse agri gecti ama sanki deprem oluomus gibi bi his basladi ilk baslarda gercekten deprem oluo saniodum hafif sarsintili suanda icimde bisi titrio gibi usume titremesi degil ama acaba ilaclar yan etki yapmis olabilir mi bu sey neyse beni cok korkutuyor ve gece uyuyamiyorum iistahim da kesildi

1. Buket : Merhaba
      size verilen ilaçlar bahsettiğiniz yan etkileri göstermez. Böyle bir yan etkisi yoktur. geçmiş olsun

2. Kuyruk sokumundaki şişliğin nedeni kıl dönmesi midir ?

1. Merhaba;
      Kıl dönmesi apsesi olabilir muayene olmanız gerekir. Muayene için karar veriseniz 542 08 88 numaramızdan iletişime geçebilirsiniz. Geçmiş olsun