biz sizi arayalım

Makat Çatlağı (Anal Fissür)

İnsanların başına gelmekte olan bir çok hastalık bulunmaktır. Bu hastalıkların bir çoğu gelip geçici problemlerken, bazıları için tedavi olmak gerekmektedir. Makat bölgesinde yaşanmakta olan bir çok hastalık vardır ve çoğu tedavi edilmek zorundadır. Bunlardan biri de tıp dilinde anal fissür olarak tabir edilmekte olan makat çatlağı rahatsızlığıdır. Bir çok makat hastalığında olduğu gibi bu rahatsızlıkta ihmalkarlık ve tedbirsizlik ile oluşmaktadır.

makat-catlagi

Makat Çatlağı (yırtılması) Nedir?

Anal fissüre %95 olasılıkla kabızlık ve bununla birlikte gelen ıkınma yol açmaktadır. Doğum sırasında meydana gelen ıkınma, ishal, acı tüketimi gibi nedenlerde de meydana gelmektedir.
İnsanların tuvalet ihtiyaçları sırasında kabızlık ve buna bağlı ıkınmayla birlikte çıkarılan dışkının sert ve kalın olması sebebiyle anüsün kenarında oluşturduğu cam çiziği gibi bir yırtık oluşumudur. Bu küçük çatlak (yırtık) ile birlikte acı, ağrı ve yanma şikayetleri başlamaktadır.

Makat Çatlağı Neden Olur ?

makat çatlağını tanımını yaparken neden olduğunuda kısaca özetledik, ayrıntılara girmek gerekirse;

Kabızlık ;Rahatsızlığın temel sebebidir. Bir çok makat hastalığına bu faktör sebebiyet vermektedir. Kabızlığı olan kişi dışkılama sırasında gösterdiği ıkınmayla sert dışkıladığından anüs kenarında çizik meydana gelmektedir.

İshal ; Kabızlık kadar yüksek ihtimalli bir sebep olmasada, dikkatli olmak gerekir.

Yabancı cisim ; Anüse yabancı cisimler sokmak bu sıkıntıya azda olsa neden olabilmektedir.

Makat yırtığı ile makat çatlağı arasında ki farklar
Herhangi bir fark yoktur. Anal fissür, makat çatlağı, makat yırtığı, makatta çatlak gibi isimlerle bilinmekte ve tabir edilmektedir.

Makat çatlağı tedavisi

Her hastalıkta olduğu gibi bu hastalık içinde çok geç kalmadan teşhis konulması önemli bir unsurdur. Makatta çatlak sıkıntısıyla karşılaşan insanlar ilk 10 gün içinde proktoloji konusunda uzman doktorlara başvurduğu taktirde önerilecek kremlerle tedavi edilmesi mümkündür. Fakat bu bölgede oluşan hastalıklar için muayene olmaya utanan ve çekinen insanlar zaman geçirdiklerinden dolayı rahatsızlık kronikleşmektedir. Dolayısıyla proktoloji uzmanı tarafından tedavi edilmesi gerekmektedir.

Bu hastalığın meydana gelmesinden sonra 15 gün geçmiş olan insanlar botoks tedavisi ile sıkıntıdan kurtulabilirler. Idea klinik olarak bizlerde makat çatlağı tedavisi için botoks yöntemini tercih ediyor ve öneriyoruz. Botoks yöntemi hem gelişmiş, hem de hasta için oldukça kolaylık sağlayan bir yöntemdir. 1 dakika kadar kısa bir süre içerisinde tedavi olarak, günlük hayatına devam edebilmektedir. %95 oranında başarı sağlayan bu yöntem ile ameliyatta yaşanılan gaz kaçırma, dışkı kaçırma gibi şikayetler görülmemektedir.

Bu videomuzda botoks uygulamasını izleyebilirsiniz.

Makat çatlağı ameliyatı (önerilmez!)
Çatlak nedeniyle gelişme gösteren makat spazmını çözmek amacıyla makat kaslarından bir kısmı kesilir ve makatta gevşeme olması sağlanır. Gevşeyen makat kaslarının sayesinde anal fissür iyileşir. Bu yöntem de %95 başarı sağlar fakat ameliyat sonrasında dışkı kaçırma, gaz kaçırma gibi sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu sebepten dolayı ameliyatı önermiyor, botoks ile tedavi olunmasını tavsiye ediyoruz.

Sorun cevaplayalım
idea kliniklerinde proctoloji alanında tecrübeli genel cerrahi uzmanlarımız bu sorun ile ilgili olarak aklınıza takılan ve merak ettiğiniz tüm soruları en kısa sürede cevaplamaktadırlar. Bunun için aşağıda ki kısımda yer alan yorum kısmını kullanabilirsiniz. Ayrıca SGK mensubu tüm makat çatlağı hastalarına ücretsiz muayene yapılmaktadır. Size en yakın şubemiz ile irtibat kurarak, uygun zamanda randevu talep edebilirsiniz.

1. hocam estetik olarakta botox uyguluyormusunuz.

1. Op. Dr. Ali Rıza Ş. BARLAS

Hayır, şu an böyle bir uygulamamız bulunmamaktadır.