biz sizi arayalım

Makat Çatlağı Belirtileri

Makat çatlağı konusunun açıklamasını bir önce ki konumuzda yapmıştık. (bkz: Makat çatlağı)
Peki bu hastalığın anlaşılması için meydana gelen belirtiler nelerdir, bunları sıralayalım.

makat-catlagi-belirtileri

Makat çatlağı yavaş yavaş belirsiz bir şekilde oluşan bir problem değildir. Anlık olarak ortaya çıkan bir sorundur. Oluşumunda ki en büyük etken kabızlık problemidir. Makat bölgesinde meydana gelen rahatsızlıkların bir çoğunda da en temel sebep aynı şekilde kabızlıktır. Bu tip hastalıklara maruz kalmamak için ilk olarak kabızlığa önlem almak gerekmektedir. Kabızlık bazı gıdaların düzenli olarak tüketilmesi ve bağırsakların eğitilmesi ile düzelebilen bir problemdir. Ayrıca kabızlık yaşamamak için dışkılama ihtiyacı geldiğinde tuvalete gidilmeli, kesinlikle ertelenmemelidir.

Makat Çatlağı Şikayetleri

Makatta acı, ağrı ve yanma
Makat çatlağı için yaşanılan en belirgin şikayetler acı, ağrı ve yanmadır. Dışkılama esnasında karşılaşılan bu yakınmalar, hastalığın ilerleme göstermesiyle beraber sadece dışkılama esnasında değil genele yayılmaktadır.

Makat kaşıntısı
Makat bölgesi hastalıklarının yine genel şikayetlerinden biridir. Anüs yakınlarında meydana gelen kaşıntıların bir çoğu gelip geçici olabileceği gibi, bazıları rahatsızlıktan kaynaklanan kaşıntılar olmaktadır. Fakat tek başına yaşanan kaşıntı herhangi bir hastalığın tanısının konulması için yeterli değildir. Bunun için hekim kontrolü gerekmektedir.

Makat kanaması
Makat çatlağının tanımını yaparken sorunun dışkılama esnasında anüs kenarında meydana gelen bir çizikten ibaret olduğundan bahsetmiştik. Dolayısıyla bu çizik ile dışkı herhangi bir temas halinde bulunduğunda kanamalara yol açabilmektedir. Kanamalar tuvalet sırasında kullanılmakta olan tuvalet kağıdında görülebilmektedir.

Meme meydana gelebilir
İlerlemiş olan anal fissür rahatsızlığına kronik ismi verilmektedir. Hastalık ortaya çıktıktan 30-45 gün sonra tedavi edilmediğinde meme oluşmaktadır. Kaşıntıda belirttiğimiz gibi ortaya çıkan meme sadece makat çatlağı anlamına gelmemektedir.

Anüste daralma
Makat kaslarının kasılması ile birlikte anüste daralmalar oluşabilmektedir.

Makatta Çatlak Nasıl Geçer ?

Problemle karşılaşan kişilerin kronikleşme durumuna maruz kalmadan makat hastalıkları (proktoloji) konusunda tecrübesi olan bir hekime başvurması gerekmektedir. İlk farkedildiği zamanlar da tedavisinin ilaç ve kremle yapılabilmesi mümkün olabilmektedir. Muayene olunan hekimler yeterli tedavi yöntemlerini belirteceklerdir.

Tarafımızdan tavsiye edilen tedavi tekniği botokstur.

1. Cam çizmesi şeklindeki ağrı makat catlagı olabilir mi

1. Merhaba;
      şikayetiniz Akut “başlangıç aşamasında” veya kronik “ilerlemiş” olabilir. Anal fissür bir diğer adı makat çatlağı şikaetiniz için öncelikle muayene olmanız lazım.