Makatta Çatlak Botox Tedavisi

Hemoroidden sonra en sık karşılaşılan makat hastalıklarından biri de makatta çatlaktır. Halk arasında makat çatlağı, makatta yırtık gibi isimlerle de tabir edilebilmektedir. Başlangıçta kişinin dışkılama esnasında acı, ağrı ve yanma şikayetlerine maruz kalmasına olanak verirken ilerleme göstermesiyle birlikte bu şikayetler gün içerisine yayılmaktadır.

botoxla-makat-catlagi

Her iki cinsiyette de rastlanılan hastalık kadınlarda daha fazla görülmektedir. Bu rahatsızlığın karşılaşılmasında görülen en temel sebep kabızlık ve bununla beraber gelen ıkınmadır. Hastalığın ilk meydana geldiği sıralarda ilaç kullanımıyla tedavisi mümkün olabilirken, ilerleme göstererek kronikleştiğinde maalesef ilaçlarla tedavisi mümkün olamamaktadır.

Geçmişte yalnızca ameliyat ile tedavi edilen anal fissür rahatsızlığı günümüzde yalnıca 3-4 dakika kadar kısa süreli bir zaman içerisinde botox yöntemiyle gerçekleştirilmektedir.

Botoksla Makat Çatlağı Tedavisi

Zaman kaybedilmeden muayene olunduğu zaman üst kısımda da belirtildiği üzere ilaç veya krem kullanımıyla hastalık iyileşebilmektedir. Fakat ilerleme gösterip, rahatsızlık kronikleştiğinde maalesef muayene olunarak, doktor tarafından tedavi edilmesi gerekmektedir. Idea klinik olarak, 2 dakikadan daha kısa bir süre içerisinde botox uygulamasıyla anal fissür tedavisi yapmaktayız.

Bu yöntem makat kaslarının içerisine enhejte edilen 0,5ml ilaçla uygulanmaktadır. 1-2 dakika kadar kısa bir süre içerisinde yapılmakta olan tedavi sırasında herhangi bir narkoz ya da uyuşturucu madde kullanılmakta, kişinin özel veya iş gücü kaybı olmayıp, evde istirahat etmesine gerek olmamaktadır..

Botoks Tedavisinin Avantajları
– herhangi bir kesi uygulanmaz.
– makat görüntü olarak çirkin ya da yamuk bir görünüm almaz.
– gaz ve dışkı kaçırma problemleriyle karşılaşılmaz.
– ameliyat korusu ve stresi olmaz.
– narkoz kullanılmaz.
– 1 dakika kadar kısa bir sürede gerçekleştirilir.
– Acı ve ağrı şikayetleri çok az olur.
– İstirahat gerektirmez.
– %95 başarı gösteren bir uygulamadır.
– İltihap, kanama ya da benzeri faktörler görülmez.

Botoks Tedavisinin Dezavantajları
– Botoks estetik bir uygulama olarak görüldüğünden dolayı resmi kurumlar tedavi ücretini karşılamamaktadır.
– Botoks uygulamasında kullanılmakta olan ilaç fiyatı yüksektir.
– Ağrıların azalması için makat kaslarında gevşeme meydana gelmesi gerekmektedir. Bu süre 15 gün alabilmektedir.
– İlaç özel saklama koşullarında bulunması gerektiğinden bir çok klinikte bulunamamaktadır.

(Kliniklerimiz sürekli makat yırtığı tedavileri gerçekleştirdiğinden dolayı ilaç sürekli olarak bulunmaktadır.)