Yağ Bezesi (Lipom Tedavisi)

yag-bezesi1

İnsanlar için sağlık son derece ciddiyet ve önem arzetmektedir. Bir çok zaman rahatsızlığını hafife alan veya önemsemeyen çok sayıda kişi vardır. İnsanlarda görülmekte olan çeşitli yüzlerce hastalık bulunmaktadır. Bu vakalardan biride Lipom yani toplumda ki bilinen ismiyle yağ bezesidir. Vücudun her yerinde (Kafa Derisi, Avuç İçi ve Ayak Tabanı hariç) görülmekte olan bu bezeler iyi huylu olarak tabir edilen bir tümördür. Fakat panik yapılıp, endişe edilmemelidir. Çünkü bu gibi rahatsız edici bezeler 5 dakika kadar kısa bir sürede cerrahi müdahale sonucunda başarıyla çıkarılmaktadır.

Yağ bezesi neden olur ?
Yağ bezelerinin oluşum nedeni henüz net bir şekilde tespit edilemese de, bilim adamları yağ bezlerinin çok fazla çalışması nedeniyle oluştuğunu açıklamışlardır.

Yağ bezesi Nerelerde görülür ?
Bu bezelerin görüldüğü bölgeler, yağ dokusu olan yerlerdir. Çoğunlukla göbek ve sırt bölgelerinde meydana gelmektedir. Aynı zaman da kol ve bacaklarda da meydana gelen şişlikler yağ bezesi belirtisi olabilmektedir. Bu bezelerin herhangi bir ağrı veya sızı gibi şikayetleri yoktur. Cilt altında bulunan bezenin hareket ettirilmesi teşhis edilmesinde ki en büyük unsurdur.

Yağ bezesi Kafada olur mu ?
Kafada bulunmaz. Bununla birlikte avuç ve ayak tabanlarında da beze oluşmaz. Kafada görünen yağ bezesi tarzı oluşan vakalar yağ kistidir. Fakat çoğu zaman yağ bezesi ile karıştırılır.

Yağ Bezesi Nasıl Geçer ?
Yağ bezesi ilaç, krem veya bitkisel karışımlarla tedavi olunacak bir durum değildir. Vücuttan alınması için cerrahi bir yöntem gerekmektedir. 5 dakikada yağ bezelerinin çıkarılması için kliniklerimizde genel cerrahi tarafından uygulanan yöntemler bulunmaktadır.

Yağ Bezesi Tedavisi Nasıl yapılır ?
Tedavi işlemi için lokal anestezi kullanılmakta ve çok hızlı ve kolay bir şekilde 5 dakikada tamamlanmaktadır. Cilt altında bulunan yağ bezesinin büyüklüğü kadar küçük bir kesi yapılmaktadır. Örneğin 4 cm büyüklüğünde bir vakaysa, kesi sadece 1-1,5 cm kadar bir bölgeye uydulanmaktadır. Bu kesiden yağ bezesi çıkarılarak cerrahi dikiş ile tekrar kapatılmaktadır. Uygulanan bu tedaviden sonra hastanın kesinlikle ne hastanede ne de evinde istirahat etmesi gerekmemektedir. Tedavi sonrası çıkarak günlük hayatına kaldığı yerden devam edebilmektedir.

Yağ Bezesi Ameliyatı Nasıl Yapılır?
Lokal bir anestezi ile yapılan yağ bezesi ameliyatı sadece 5 dakika sürecek bir işlemdir. Cilt altında biriken yağ bezesinin büyüklüğüne göre kesi hesaplanır. Örnek 4 cm büyüklüğünde bir kitleyi çıkarmak için sadece 1 – 1,5 cm alanda kesi yapmak yeterlidir. Yapılan kesiden yağ bezesi çıkarılarak cerrahi dikiş ile kapatılmaktadır. Hasta işlem sonunda hastanede yatma gereği olmadan, iş gücü kaybı vs olmadan evine işine dönebilmektedir.

Ücretsiz Muayene İmkanı
Idea kliniklerinde SGK mensubu olan tüm yağ bezesi hastaları ücretsiz olarak muayene edilmektedir. Ankara, İzmir ve İstanbul’da bulunan toplamda 5 şubemiz ile hizmet vermekteyiz.