Anasayfa / Genel / Varis Çorabı İşe Yarar mı, Tedavi Eder mi?

Varis Çorabı İşe Yarar mı, Tedavi Eder mi?

Ülkemizde özellikle meslek icabı bir çok kişi ayakta çalışma zorundadır. Sürekli ayakta kalmakta maalesef sağlık yönünden olumsuzluklara yol açabilmektedir. Bu rahatsızlıklardan biri de varistir. Varis problemi yaşayan çoğu insanda tedavi umuduyla varis çorabı tercih etmektedir.

Fakat bu yanlış bilinen bir unsur olup, bu çorabın sadece rahatlatma özelliği bulunmaktadır. Herhangi bir tedavi etme üstünlüğü olmamaktadır. Fakat çok aşırı şekilde sıkı olması nedeniyle bir çok insan kullanamamaktadır. Bu çorapların doktor tavsiyesine uygun şekilde alınarak kullanılması daha doğru bir tercih olacaktır.

varis-corabi-tedavi-edermi

Varis Çorabı İyi Gelir mi?

Varis hastaları muayene olmak amacıyla çoğunlukla aile hekimlerine veya bu konuda tecrübesi olmayan başka doktorlara gitmektedirler. Bu hekimler varis alanında herhangi bir tecrübeye ve bilgiye sahip olmadıklarından dolayı hastalara çoğu zaman ilaç ve varis çorabı önerirler. Fakat bu tavsiye edilen yöntemlerin herhangi bir iyileştirme gibi özelliği yoktur. Sadece bir nebzede olsa rahatlatmak amacıyla kullanılabilir.

Varis Çorabı Rahatlatır

Varisi olan kişilerin ağrısı ya da diğer şikayetleri , gelip geçici baş ağrıları gibi değildir. Gelip geçici baş ağrılarında ağrı kesici kullanılır ve ağrı unutulur gider. Fakat varis rahatsızlığında böyle olmamaktadır. Çünkü ilaçlarla varis ağrıları veya şikayetleri unutulmaz çünkü bir süre sonra tekrar başlayacaktır. Yaşam kalitesini düşüren bu şikayetleri varis çorapları rahatlatabilmektedir fakat üst madde de bahsettiğimiz gibi tedavi etme gibi bir özelliği yoktur. Bu sebepten dolayı hastalığın tedavi edilmesi gerekmektedir.

Kan Dolaşımını Dağlar

Varis çorabı kullanan kişilerin çoğunluğu çok sıktığından dolayı şikayetçidirler ve sıkıcı olduklarından dolayı kullanmamaktadırlar. Fakat zaten bu çorabın amacı budur. Bacakları sıkarak genişleyerek cilt dışına taşan damarların toparlanmasıyla şikayetleri azaltmaktadır.

Varis Çorabı Özel Olmalıdır

Normal çorap alır gibi alınmamalıdır. Varis çorapları değişiklik göstermektedir. Çoraplar standart değil, özel olmalıdır. Buna istinaden doktorunuzun önermiş olduğu tipleri tercih etmeniz önerilir. Bu çoraplar varisi tedavi etmez, fakat durmasını ve ilerlemesini önlemeye yardımcı olabilir.

Kimler Kullanmalı?

Üst kısımda çorabın herhangi bir tedavi edici özelliği olmadığını sıkça dile getirdik. Varis çoraplarını tercih edecek kişileri belirtelim. Gebelik döneminde görülmekte olan varis hamile olan kadınlarda herhangi bir yanlışlık olmaması amacıyla tedavi edilemediğinden çorap tercih edilebilmektedir. Bunun dışında diğer varis hastaları da tedavilerini bir süre sonra yaptıracaklarsa doktor tavsiyesiyle çorap kullanabilirler.

Yazar: Op. Dr. Oğuz UĞUR

Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'nde tıp eğitimi sonrası Kalp ve Damar Cerrahisi uzmanlık eğitimini İstanbul Dr. Siyami Ersek Hastanesinde tamamlamıştır. Konya Eğitim Araştırma Hastanesinde ve sonrasında Aksaray Üniversitesinde Dr. Öğr. Üyesi ünvanıyla görev almıştır. Şu anda Kadıköy'de hasta kabul etmektedir.