Anasayfa / Genel / Basur İlaçla Tedavi Edilir mi?

Basur İlaçla Tedavi Edilir mi?

Basur (hemoroid) bir doku hasarı yani yapısal bir problemdir. Dolayısıyla ilacın kişiyi rahatlatmaktan başka bir etkisi olmaz. Yani doku hasarını tedavi etme üstünlüğü yoktur. Fakat insanlar bu konuda muayene ve tedavi olmaktan utandıklarından dolayı ilk olarak çözüm bulmak için internete veya çevrelerinde ki insanlara danışırlar. İlaç, krem veya bitkisel karışımlar daha mantıklı gelmektedir. Özelliikle bu bitkisel karışımların tanıtımlarının ve satışlarının yapıldığı sitelerde görülen olumlu yorumlar satın alınması ve kullanılmasını olumlu yönde tetiklemektedir. Aslında az önce değindiğimiz gibi sadece şikayetleri rahatlatacak özellikleri bulunabilir, rahatsızlığı komple tedavi etme lüksü yoktur. Fakat utanma ve çekinme gibi hissiyatlar olduğundan tercih edilmektedir.

basur ilaçla tedavi edilir mi

Basurun dereceleri bulunmaktadır. İç ve dış basur şeklinde 2’ye ayrılan bu hastalık, yine bu iki sınıfın alt sınıfları şeklinde incelenir. İç basur da kendi arasında 1. 2. 3. ve 4. derece olarak ayrılır. Rahatsızlığı 3. derece olan biri her ne kadar ilaç, krem veya bitkisel ilaç kullansada rahatsızlığın derecesi gerilemez üçüncü derece olarak devam eder.

Basur İlaçları Nelerdir ?

Basur çoğunlukla ağrı yapan bir rahatsızlık değildir. Fakat tromboze hemoroid (basur boğulması) olan kişilerde ağrı görülebilir. Bu dışarı çıkan memenin makat kasları arasında sıkışmasından dolayı kaynaklanan ağrılardır. Bu dönemde oluşan ağrılarda ağrı kesici, anestol merhem, kortos fitil, proctoglivenol krem, proctolog anal isminde ki ilaçlar kullanılabilir. Bunların dışında sıcak su banyosuda fayda sağlamaktadır. Sıcak su banyosunun çok sıcak olmadan yakmayacak derecede ılık sudan biraz daha sıcak olması tavsiye edilir ve günde istenildiği kadar yapılabilir.

basurda hangi ilaçlar kullanılır

Bitkisel Basur Tedavisi

Beşeri ilaçlar kadar etkisi olmasa da bu tarz hazırlanan ilaçların basura sebep olan kabızlığı giderebilme özellikleri olabilir. Dolayısıyla yumuşama gösteren dışkı kişinin rahat ve yumuşak dışkılamasına olanak tanır. Dolayısıyla bu bir rahatlama verebilmektedir. Tedavi edebilme özelliği yoktur, olduğunu söyleyenler de maalesef yalan söylemektedirler.

Bitkisel kür ismi verilen bu ürünleri satan kişilerin para kazanma hırsları kişilerin sağlığının öneminin önüne geçmiştir. İnsanların az önce de bahsettiğimiz utanma gibi hissiyatlarından faydalanarak kazanç sağlamaktadırlar. İlacı kullandığınız dönemde vakit kaybedebilir, rahatsızlığın ilerlemesine neden olabilir aynı zamanda küçükte olsa maddi kayıplar yaşayabilirsiniz.

Basur Nasıl Geçer?

İlk olarak kişinin hangi derece basura maruz kaldığı bilinmeli ve buna göre uygun tedavi çeşitleri sunulmalıdır. Basur rahatsızlığı yaşayan insanların öncelikle proktoloji (makat hastalıkları) konusunda uzman ve tecrübeli bir genel cerrahiye muayene olması gerekmektedir.

Muayene sırasında hekim tarafından basurun derecesi tespit edilerek, hangi tedavi yönteminin kullanılacağına karar verilir.

IDEA Klinikte Uygulanan Basur Tedavi Yöntemleri

Lazer
RBL (lastikle basuru boğma)
THD (atar damarını kökünden bağlama)
De Longo (üst kesimden bağırsak parçası çıkararak asma)
Klasik ameliyat

2 comments

1. Lokal anestezi yolu ile tedavi mümkün mü acaba?

• Hilal hanım idea klinik’lerde ameliyatsız tedavi yöntemleri uyguladığımız için narkoz’a gerek duyulmamakta ve lokal anestezi uygulanmaktadır.