Anasayfa / Genel / Basur Kanamasına Ne İyi Gelir, Nasıl Geçer?

Basur Kanamasına Ne İyi Gelir, Nasıl Geçer?

Basur kanaması, basur hastalarının en çok merak ettiği konulardan biridir. Ancak bilinmesi gereken en önemli nokta makat bölgesinden meydana gelen kanamaların yalnızca basurdan kaynaklı olmadığıdır.

Makat bölgesinde yaşanan şikayetlerin neredeyse tümünde ilk olarak akıllara hemoroid gelse de, kanamaya neden olabilecek bir çok hastalık söz konusudur.

Basur kanaması nasıl geçer, ne iyi gelir sorusunun yanıtına geçmeden önce makat kanaması şikayetine yol açan diğer hastalıkları sıralayalım;

Makat Kanaması Görülen Hastalıklar

• Basur (Hemoroid)
  • Makat ve rektum kanseri
  • Makat Çatlağı (Anal Fissür)
  • Anal Fistül
  • Kondilom (Genital ve Makat Siğili)
  • Polipler
  • Anal Ragad
  • Yaralanmalar
  • Mayasıl (Anal Dermatit)

Makat kanaması ile ilgili ayrıntılara https://www.ideaklinikkadikoy.com/makat-kanamasi/ bağlantısına tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Basur Kanaması Neden Olur?

Kanama basurun her evresinde görülebilen bir durumdur. Ancak her hemoroid vakasında kanama olacak anlamına gelmez. Makat bölgesinde taşıyıcı görevi gören bağ dokusu gevşediğinde bu bölgede yer alan toplardamarlar genişlemeye maruz kalır ve hemoroid oluşur.

Kabızlık, şiddetli yada uzun süren ishal, yoğun acı tüketimi gibi durumlardan kaynaklı olarak mukoza adı verilen yüzeysel cilt kısmında sıyrılma ve tahriş gibi durumlar meydana gelir. Bunlarla beraber oluşan tahriş ilerleme gösterdiğinde yüzeysel olan yaralanmalar derinleşerek damara denk gelebilir ve bu doğrultuda kanama görülebilir. Yaralanma söz konusu olmasa da kabızlığı olan birinin aşırı ıkınması ile damarın patlamasına sebep olunarak iç basur kanaması görülebilir.

Basur kanaması damlama şeklinde yada tuvalet kağıdında görülebilir. Şiddetli ıkınıldığı taktirde fışkırma şeklinde de kanama gözlemlenebilir.

Basurdan dolayı olan kanamanın görüldüğü dönemlerde kabız kalmamaya dikkat edilmeli, dışkılama esnasında ıkınılmamalı ve acı tüketimi mümkün olduğu kadar azaltılmalı yada tüketilmemelidir.

Basur Kanaması Nasıl Geçer?

Makat bölgesinde meydana gelen en tehlikeli kanamalar kanserle ilişkili olanlardır. Makattan kanama söz konusu olduğunda mutlaka muayene olunmalı ve bu kanamaya neden olan hastalığın teşhisi kesinlikle yapılmalıdır. Muayene olmadan hastalığın ne olduğu bilinmeden yapılan müdahaleler hastanın işine yaramayacağı gibi aynı zamanda mevcut problemin ilerlemesine neden olacağı gibi tedaviyi de güç duruma sokabilmektedir.

İç hemoroid kanamasını geçirecek ve tedavi edecek herhangi bir ilaç yada fitil yoktur. Kanamanın tamamen sona ermesi için cerrahi yöntemlerle tedavi edilmesi gerekmektedir. Çokça sorulan iç hemoroid kanaması nasıl geçer sorusunun yanıtı kısa ve nettir.

Kanamalı Basur Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kanamalı yada kanamasız, hemoroid hastalığının tedavisi günümüzde modern ve çağdaş yöntemlerle mümkün olmaktadır.

İRC

İRC (infrared coagulator), hemoroid tedavisinde etkili yöntemlerden biridir. Işık taşıyan bir cam çubuk basur memesine temas ettirilerek kanama durdurulur. 1. ve 2. evrede uygulanabilen ve oldukça başarılı olan bir yöntemdir. Lazerle basur tedavisi olarak da bilinmektedir.

Lastikle Boğma

RBL (rubber band ligasyon) yani lastikle boğma yöntemi üstte bahsettiğimiz lazer yöntemiyle tedavi edilemeyen evrelere uygulanabilen bir yöntemdir. Basur memesini içine çeken cihaz memenin en dibine bir lastik atarak memeye giden damarların tıkanmasını sağlamaktadır. Bu sayede kanama durduğu gibi meme günler içinde kendiliğinden düşerek basur da tedavi edilmiş olur.

THD Yöntemiyle Hemoroid Tedavisi

Üst kısımda belirttiğimiz yöntemler mevcut olmadığı taktirde hemoroidal dearterizasyon ismi de verilen THD yöntemi de tercih edilebilmektedir. Bu şekilde basur memesine giden atar damar dikiş atılarak kapatılır. Böylece hem kanama hem de basur hastalığı tedavi edilmiş olur.

Referans:

Yazar: Doktorunuz