Home / Genel / 1 Dakikada Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

1 Dakikada Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Toplumda bir çok insanda görülen bir rahatsızlıktır. Çoğu insan tarafından önemsenmese de aslında siğil bir hastalık olarak görülmektedir. HPV yani human papilloma virus siğil rahatsızlığını taşıyan insanlardan başkalarına bulaşan bir virüsün adıdır. Bu virüs bulaştığı insanın vücuduna yerleştikten sonra orada uzun günler ve haftalarca kuluçka dönemi geçirmektedir. Daha sonrasında siğil olarak meydana çıkmaktadır. Genellikle makat bölgesinde bulaşıcı vaka olarak yer almaktadır. Siğillerin tedavisi biraz uzun sürebilir. Bunun için zaman ve sabır kesinlikle çok önemlidir.

sigil-nedir-nasil-gecer

Siğilin Tedavisi Var Mı?

HPV virüsünün problem olduğu bu hastalığın tedavisi için sabır ve uzun zaman gereklidir. Bir gün de tedavi edildiği gibi geçen bir rahatsızlık değildir. İlk tedavi olduktan sonra sürekli kontroller gerçekleştirilir çünkü yeni çıkan siğillerde yok edilmelidir. Tamamen temizlendikten sonra da sık sık kontrol ederek yeni siğillerin oluşup oluşmadığı gözlemlenmektedir.

Lazerle Siğil Tedavisi

Bir çok hastalığın tedavisinde etkili ve başarılı sonuç alınan lazer, siğil tedavisinde de etkin bir rol oynamaktadır. IDEA Kliniklerin tüm şubelerinde hizmet veren genel cerrahi uzmanları bu konuda oldukça tecrübelidirler. Halk arasında lazer olarak bilinen İRC cihazı hemoroid yani basur hastalığının tedavisinde de kullanılmaktadır. Lazer ışığı siğile temas ettirildiğinde ısıya maruz kalan tabaka denatüre olarak deri kopar ve ortaya tertemiz bir deri çıkar. Uygulama 3-5 saniye kısa sürer ve bölgesel uyuşturma ile yapılır. Tedavi ardından hasta okuluna, işine ve sosyal hayatına ara vermeden devam edebilir.

Elektrokoter yöntemi

Siğil tedavisinde kullanılan en etkili yöntemlerden biridir. Siğilleri elektrik akımı kullanılarak yakmayı hedefler. Siğilin fazlalığına göre 2 seansta uygulanabilir. %100 başarılıdır.

Radyo Frekans Yöntemi

Diğer bir etkili yöntemdir. Radyo dalgalarıyla siğillerin yok edilmesine yönelik çalışma yapılmaktadır. En Etkili yöntem budur dersek yanlış olmaz. idea klinik olarak sizlere bu yöntemi tavsiye ediyoruz.

Siğil Bulaşır mı ?

Siğilin tanımını yaparken bahsettiğimiz HPV ismindeki virüs bulaşıcıdır. Fakat hepsi bulaşıcı denilemez. Örneğin el ve ayaklarda görülmekte olan siğiller en az risk taşıyan gruptur. Bu bölgede ki siğiller herhangi biriyle temas ettiğinde bulaşmazlar. Bulaşma riski taşıyan siğiller genital ve anal bölgelerinde ki siğillerdir.

Kondilom Nedir? (Makat Siğili)

Makat bölgesinde görülmekte olan siğillere verilen isimdir. Erkek ve kadın olmak üzere her iki cinsiyette de görülebilir. Makat bölgesi hijyen bakımından biraz daha zayıf ve mikrobik olmasından dolayı bu bölgede ilerleme göstermesi daha kolaydır. Ters ilişki sonucunda da görülebilmektedir. Eğer bu tarz bir şey yaşamadıysanız makat bölgesinde siğil olan biriyle aynı tuvaleti kullanmış ve elinizin tuvalete temas etmesi ile size bulaşmış olabilmektedir. Bu problem ameliyatsız tedavi yöntemleri ile çözülebilmektedir.

Vajinal siğil
Kondilom da bahsettiğimiz gibi genital bölgede de siğil oluşabilir. Bu genellikle cinsel ilişki yaşanan erkek partnerinizden geçmektedir. Eğer partnerinizde de siğil mevcutsa mutlak surette prezervatif kullanılarak önlenmelidir ve onunda tedavi olması gerekmektedir. Yoksa bulaşması kaçınılmazdır.

Tedavi ücreti
Siğillerin yoğunluğu ve bulunduğu bölgeye fiyat değiştiğinden net bir fiyat vermek mümkün değildir.

Randevu
Size en yakın şubemizden randevu alarak, muayene ve tedavi olabilirsiniz.

11 comments

1. Epilasyon cihazlarından siğil bulaşması mümkün müdür ?

2. Ellerimde birden fazla siğiller mevcut daha önce hastaneye gittim krio terapi ile tedavi oldum fakat geçmedi ve bunlardan kurtulmak istiyorum vücudumun başka yerlerinde oluşmasından korkuyorum ..

• Sedat; Merhaba
      Başka yerlerinize de bulaşmadan tedavi olmalısınız. Tedavinizi radyofrekans yöntemiyle yapabiliriz. Karar verirseniz 212 572 72 66 numaramızdan iletişime geçebilirsiniz. Geçmiş olsun

3. Merhabalar Elde oluşan siğiller de hpv midir ? Nasıl bulaşır tokalaşmayla mı kan yoluyla mı ?

• Merhaba,
      Aynı virüstür fakat Farklı bir tiptir. Kan yoluyla geçmez. Daha fazla çoğalmadan tedavi olunuz. Geçmiş olsun

4. Tırnağıma yakın bir şekilise siğil var bunun da tedavisini yapabilir misiniz aynı yöntemler uygulanır mı

5. Elimdeki siğil makatıma bulaşır mı? merhaba siğiller yapı itibariyle bulaşıcı bir hastalık olduğu için bulaşma ihtimali yüksektir. radyofrekansla buharlaştırarak tedavisi mümkündür. k.bizim muayenelerimiz ücretsizdir dilerseniz 02163570002-03 numaralardan ücretsiz randevu için bilgi alabilir randevu oluşturabilirsiniz.sağlıklı günler