Kıl Dönmesi

Kıl dönmesi, çoğunlukla genç yaşta ki erkeklerle kadınların maruz kaldığı rahatsızlıklardan biridir. En fazla erkeklerde görülen rahatsızlık tıpta “Pilonidal Sinüs” olarak adlandırılmaktadır. Açıkçası oluşumunda rol oynayan faktörlere karşı önlem alındığı taktirde neredeyse kimse hastalıkla beraber yaşattığı şikayetlere maruz kalmaz. Yazımızın devamında hastalığın neden olduğu, nasıl önlem alınabileceği yönünde bilgilere yer vereceğimiz için dikkatlice takip etmenizi öneririm.

Her Genç Kıl Dönmesi Riski Altında Olabilir
Yazımızın başlarken bahsettiğimiz gibi pilonidal sinüs rahatsızlığı gençlerde görülür. 15’le 35 yaş arası risk altındadır. 35’li yaşlardan sonra insanların vücudu sertleştiğinden kılların delik açarak cilt altına girişi zorlaştığından risk neredeyse hiç olmamaktadır. Belli başlı hareketlere dikkat edildiği taktirde ise korunmuş olursunuz.

Kıl Dönmesi Nasıl Oluşur?
Rahatsızlığın oluşum sebepleri hastalara anlatıldığında veya yazdığımız makalelerde okunulduğu zaman inandırıcı gelmemekte fakat her ne kadar tuhaf olsa da doğrudur. İnsanlara pilonidal sinüs nedir diye sorsanız verecekleri cevap kılın dışarı değil de içeri doğru uzamasıyla oluşur diyeceklerdir. Bu cevap gayet mantıklı fakat kıl dönmesinin tanımı değil kıl batığı probleminin cevabıdır. Bireyler pilonidal sinüsle kıl batığı sorunlarını birbirleriyle karıştırmakta yani yanılmaktadır.

Pilonidal sinüs oluşumu nasıl oluyor detaylıca anlatalım.

Kıl Dönmesi Neden Olur?
Her sağlıklı insanın saçından günlük yaklaşık 200 tel saç dökülür ve bu farkedilmez. Dökülen saçlar tabi ki yenilenmek içindir ve yerine yenisi çıkar. Dökülen saçların bir kısmı enseden aşağı giderek kuyruk sokumuna düşer. Buradaki kıllar inanması güç ama cilde delik açarak içeri girerler. İçeri girmelerinde ki sebep ise yayılarak oturmaktan yani sürtünmeden kaynaklıdır. Uzun süre dik oturan kişi rahatlamak için biraz yayılmak ister fakat bu yayılma esnasında sürtünme meydana gelerek kuyruk sokumunda kılların delik açmasına neden olur. Biz her ne kadar göremesek de saç telinin ucu oldukça sivridir ve matkap görevi görerek cilt altına girme potansiyeli söz konusudur. Açılan bu delikten diğer düşen saç telleriyle beraber elbise tozu, cilt kalıntısı gibi maddelerde giriş yaparak içeride buluşurlar ve yumak haline gelirler. Yumağın etrafı savunma amacıyla vücut tarafından zarla (kapsül) kaplanır. Kapsül patlayıncaya kadar kişi farkında olmaz fakat kapsül patladıktan sonra şikayetler baş göstererek rahatsız edici olur.

Kıl Dönmesi Nasıl Anlaşılır?
Son paragrafın bitiminde kapsül patlayıncaya kadar hiç şikayete maruz kalınmadığını belirttik. Evet bu kapsül hasar görene kadar kişi hiç bir sorun hissetmez böylece günlük yaşantısına aynı şekilde devam eder. Ta ki sert veya uzun süre oturuş sebebiyle kapsül patlayıncaya kadar. Kapsül patladığında vücut tekrar yabancı maddeleri hisseder bu doğrultuda yumağı yok etmek amacıyla sıvı salgılar. Sıvı maddeleri yok edemediği gibi aynı zamanda çıkış yolu da bulamaz dolayısıyla apse oluşumuna sebep olur. pilonidal sinüs apsesi de son derece rahatsız edici olduğu gibi pis koku, akıntı gibi sorunlarında oluşumuna yol açmaktadır. Eğer tedavi olmaya karar verdiyseniz öncelikle doktorunuz apseyi boşaltmalı ve 30-45 gün sonra pilonidal sinüs tedavisi için işlem gerçekleştirebilir.

Kıl Dönmesi Apsesi Nasıl Boşaltılır?
Çok zahmetli bir işlem değildir fakat uzman hekim tarafından gerçekleştirilmesi gerekir. 1 dakika kadar kısa bir sürede apse boşaltılır ve kişi ciddi anlamda rahatlama hisseder. Aşağıda ki videomuzda apsenin nasıl boşaltıldığını görebilirsiniz. Eğer hassas bir yapınız varsa izlemeniz önerilmez. Fakat kıl dönmesi tedavisi için eğer apse varsa mutlaka öncelikle boşaltılmalıdır.

Videoda da izleyeceğiniz üzere doktorunuz uygulayacağı küçük kesi ile tüm cerahatin boşalmasını sağlamaktadır. Bu işlemin takip edeceği 30-45 gün sonrasındaysa asıl tedavi gerçekleşebilir.

Mikro Sinüsektomi Yöntemiyle Kolayca Tedavi Edilebilir
Geçmişten günümüze yaklaşık 15 kıl dönmesi tedavi yöntemi geliştirilmiştir. Tedavide ki amaç üst kısımda bahsedilen yumağın kapsül ile beraber çıkarılmasıdır. Mikro sinüsektomi günümüzde uygulanan tedavi yöntemlerinden en avantajlısı olup, en küçük kesi ile tedavi sonuçlandırılır. Çoğu yöntemde kesiler oldukça büyük yapılırken mikro sinüsektomi yönteminde uygulanan kesi 1-2 cm boyutundadır. Açılan bu kesiden yumak etrafında ki zar ile beraber çıkarıldıktan sonra gizli dikiş ile kapatılır. Kişi günlük hayatına istirahate, pansumana gerek duymadan devam edebilir. Mikro sinüsektomi ile flap yönteminin uygulanışının arasında ki farkları aşağıda ki videoda da görebilirsiniz.

Gördüğünüz üzere mikro sinüsektomi yöntemiyle yapılan tedavi yalnızca 3 dakika kadar sürmekteyken flap tekniği dakikalarca sürmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken asıl konuysa süreçten daha çok yapılan kesi boyutudur.

Kadıköy Kıl Dönmesi Tedavi Merkezi
İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da yaşıyor ya da bu illere gelerek tedavi olma imkanına sahipseniz kıl dönmesi tedavisi için IDEA’yı tercih edebilirsiniz. IDEA Kliniğin her şubesinde konusunda tecrübeli genel cerrahi uzmanları görev yapmakta olup her biri mikro sinüsektomi yöntemini etkin ve başarılı şekilde uygulamaktadır. Kadıköy ya da diğer şubelerden randevu almak için https://www.ideaklinik.com.tr/online-randevu/ bağlantısını ziyaret edebilirsiniz. Randevu formunuzu doldurduktan sonra uzmanlarımız size dönüş yaparak randevunuzu teyit edeceklerdir.