Anasayfa / Genel / Anal Hematom Neden Olur, Tedavisi Nasıl Yapılır?

Anal Hematom Neden Olur, Tedavisi Nasıl Yapılır?

Anal hematom, birden bire şiddetli bir ağrıyla beraber ortaya çıkan bir makat hastalığıdır. Türkçe’de makatta şişlik ya da pıhtı toplanması şeklinde ifade edilebilir. Hematom çoğu zaman oluştuğu bölge ve benzer şikayetlerden dolayı basur rahatsızlığı ile karıştırılır.

Hatta çevrenizde ki insanlara şikayetinizden bahsettiğiniz zaman onlarda aynı fikirde olup “sen hemoroid olmuşsun” diyeceklerdir. İnternette yaptığınız araştırmaların çoğunda edindiğiniz bilgiler basur teşhisi koymanıza neden olabilir. Bu yüzden her zaman söylediğimiz gibi makat bölgesinde yaşadığınız hastalıklarda teşhisi kendi kendinize koyup müdahale etmeyin, mutlaka bir genel cerrahi uzmanına başvurun. Eğer mümkünse proktoloji konusunda tecrübesi olan bir genel cerrah ile görüşmeniz daha avantajlı olacaktır.

anal hematom ne zaman geçer

Anal Hematom Neden Olur?

Diğer makat hastalıkları olan anal fissür ve hemoroidin oluşumunda rol oynayan kabızlık ve ıkınma makatta şişlik problemi için de geçerli bir sebeptir. Dışkılama sırasında ıkınan kişi anüsünde basınç oluşmasına sebep olur, bu basınç ile beraber anüste ki damarlar patladığında doku içerisine doğru kanama söz konusu olur. Bu kanama damar içinde ki kan ile aynı orantıda basınca sahip olana kadar devam eder ve en son pıhtılaşarak sona erer. Bunun dışında kadınlar doğum sırasında sürekli ıkınmaya zorlandıklarından hematom meydana gelebilir.

Anal Hematom Belirtileri Nelerdir?

Şişlik: Anüs bölgesinde kişiden kişiye değişiklik gösteren bir şişlik söz konusu olur. Şişliğin boyutu mercimek tanesi kadar olabileceği gibi bir elma büyüklüğünde de olabilir. Şişlik mor renkte olup, sınırları gayet düzgün bir şekildedir.

Ağrı: Durup dururken birdenbire meydana gelen ağrılar çoğunlukla anal hematom (makatta şişlik) belirtisidir. Eğer ki maruz kaldığınız durum anal hematom değilse muhtemelen kıl dönmesi yani pilonidal sinüs rahatsızlığından dolayı oluşan apse söz konusu olabilir.

Kanama: Şişlik ve ağrı yanı sıra yine anüste çürük vişne renginde kanama meydana gelecektir.

Makatta Şişlik Nasıl Geçer?

Cerrahi Müdahale (Ameliyat) Tercih Edilebilir

Ameliyat kelimesini duyduğunuzda gözleriniz açılıp korkabilirsiniz. Fakat burada bahsettiğimiz aslında ameliyat değil operasyon ya da küçük bir uygulama olarak adlandırılabilir. Çünkü işlem sadece 1 dakika kadar kısa bir sürede gerçekleştirilir. Pıhtı oluşan bölgeye çok küçük boyutta yapılan bir kesi ile pıhtı çıkarılarak işlem sonlanır. Dikişe ihtiyaç duyulmaz.

Sıcak Su Oturma Banyosu Yapılabilir

Basur hastalığında da önerilen bir yöntemdir. Bir leğenin içine sizi yakmayacak sıcaklıkta ki suyu doldurarak içine oturabilirsiniz. Bu sayede hem ağrılarınız hafifleyeceği gibi şişlikte zamanla küçülecektir. Gün içinde istediğiniz kadar yapabileceğiniz bir uygulamadır. Ancak işe yaramıyorsa mutlaka doktora başvurmalı ve cerrahi uygulama ile pıhtıyı boşalttırmalısınız.

Aşağıda ki vidoda da anal hematom tedavisi ile ilgili detaylı bilgi verilmektedir.

Anal hematom hastalığından korunmak için kabız kalmamaya ve asla ıkınmamaya özen göstermeniz yeterli olacaktır.

Referans ve Kaynaklar:
(1) https://www.basurklinigi.com/anal-hematom/
(2) https://www.ideaklinik.com.tr/anal-hematom/

21 comments

1. 2 gun once bende 5 dk.bir islemle pithidan kurtuldum.Bende 4 tane vardi.Bugun bakiyorumda 4 parca salaniyo onlar oyle mi kaliyola?3 afta sonra kontrolum var

• Merhaba,
      muayene ile değerlendirmek gerekir.

• Merhabalar 21 yaşında bayanım makara su değdiğinca hafif acıma şikayetiyle kendini kontrol ettim makat deliğinde mercimek kadar içi hafif morumsu ince beyaz dış katmanı olan yuvarlak bir şey ile karşılaştım kendiliğinden geçebilecek bir sivilce veya çıban olabilir mi ciddi bir rahatsızlık var mıdır acaba?

• Merhaba,
          kabızlık sorunu yaşıyorsanız anal hematom olabilir,ama bu sorun birkaç gündür var ise ve kabızlık yaşamayıp,tuvalette uzun kalıp ıkınmadıysanız anal apse olabilir.Anal apse acil tedavi gerektiren bir durumdur.
          Op.Dr.İbrahim Kavak

2. Selamlar. Bende 2 gün önce farkettim. Sağ tarafımda nohut büyüklüğünde bir bilye kadar düzgün birşey var ağrı yapmıyor fakat hemoroid olmasından korkuyorum. Yukardaki sıcak su uygulamasını yapsam geçer mi? Kan pıhtılaşması ise kendiliğinden geçiyor mu? Teşekkürler.

• Merhaba,
      kabızlık,tuvalette uzun kalma ve ıkınma varsa hemoroid yada anal hematom olabilir.hemoroid kendiliğinden iyileşmez.hem beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenlemelisiniz hem de tedavi olmalısınız.anal hematom ise kendiliğinden emilir ama biraz uzun sürebilir.
      Op.Dr. ibrahim Kavak

• Fikret Bardakcı

• Merhaba,
          Makattaki ağrının büyük olasılıkla nedeni anal fissür. Muayene ve anoskopi muayenesi aptırmalısınız
          Op.Dr.İbrahim Kavak

3. Hocam bende parmak bogumu büyüklüngünde bir beze olustu agrıma ve kanama yok bu nedir be nasıl tesadavi edilir ?

• Merhaba
      muayene ile değerlendirmek gerekir. apse ise gecikmemelisin. Tel: 0216 357 00 02 – 0216 357 00 03 GSM & WhatsApp: 0542 231 28 23 nolu telefonlardan extra bilgi ve randevu alabilirsiniz.
      Op. Dr. İbrahim Kavak

4. unutmuşum bir de dışkılarken ve sonrasında yanma hissediyorum şişlik sonrası bu yanma da geçiyor ama çok rahatsız bir his geçene kadar çekiyorum.

• Merhaba,
      Şikayetiniz anal fissür. Dışkıladıktan sonra şişlik oluşmasının nedeni tuvalette uzun kalıp ıkınmanızdır
      kliniğimize gelirseniz muayene ve anoskopi muayenesi ile değerlendirip tedavinizi yapabiliriz. Beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızıda düzenlemelisiniz.

5. merhabalar doktor bey
    Uzun süre geçirdiğim kabızlıkten sonra 3 gün tuvalet yaparken kanama geçirdim ve 3 gün kanamadan sonra bir şişlik var şuan bir haftadir şişlik geçmiyo ayrıca kuçulmuyo ne öenerirsiniz doktor bey.

• Merhaba,
      Her ne kadar kabızlık sonrası oluşmuşsa da makat kanamalarında mutlaka anoskopi muayenesi yapılmalıdır.
      Op. Dr. İbrahim Kavak

6. Makatta nohut büyüklüğünde şiş var oturup kalkarken ağrı yapıyor tuvaletimi yaparken ağrı olmuyor ve günlük hayatta kanama yapıyor sürekli, doktora göründüm hemoroid dedi bi ilaç verdi fakat doktora göründüğüm sıra kanama olmuyordu bide şişliğin üzerinde siyah bir alan var orası kanıyor hemoroid mi yoksa hematon mu başka doktora görünmeli miyim ?

• Merhaba,
      kliniklerimizde makat hastalıklarına spesifik çalışıyoruz,gelirseniz muayene ile değerlendirip.sorunu tespit edip tedavinizi yapabiliriz.
      Op.Dr.İbrahim Kavak

• Hocam merhaba 1 haftadan fazla süredir makatımda 2 cm boyutunda şişlik var. Kanama yok ağrı tuvaletimi yaptıktan sonra oluyor başlarda ağrı çoktu ama şuanda çok daha hafif.sıcak suya oturuyorum geçmiyor.

• Merhaba,
        Kabızlık sorunu yaşadıysanız veya başka bir nedenle tuvalette uzun kalıp ıkındıysanız makatla ilgili sorun ve hastalıklar oluşabilir.Şikayetiniz anal hematom düşündürüyor. genellikle 21 günde kendiliğinden geçer.Fakat bu süreçte kabız kalmayın,tuvalette uzun kalıp ıkınmayın.
        Op.Dr. İbrahim Kavak

• Hocam merhaba benim makatimin üstünde meme var ve ıkininca içi pıhtı dolmuş gibi oluyo belirti yok hocam arada bı batık hissi oluşuo
      Üstüne basınca memenin içinde oyunuyo gibi hocam yaklaşık 7 ay oldu geçmedi

7. Merhaba hocam ben 15 yaşında makatimda meme gibi bişey var ve pıhtı toplamış gibi ama kanama felan olmuyo hocam meme şuan küçülmüş durumda hocam eskisinden

• merhaba
      tuvalette kabız kalıp ıkındıysanız anal hematom olmuştur,yaklaşık 21 günde kendiliğinden düzelir.