Makat Kanaması

makat-kanamasi-neden-olur

Makat hastalığı olanların bir çoğunda kanama görülebilir. Makat kanamasına sebep olan bir kaç hastalık vardır. Bu hastalık ve sebeplerini yazımızda sizlerle paylaşmaya çalışalım.

Makatta Kanama

Makat bölgesinde olan kanamalara insanlar kendi kendilerine hemen basur (hemoroid) teşhisi koymaktadır. Fakat bu bölgede olan her kanama basur dışında bir çok rahatsızlığın belirtisi olabilir. Toplumda bu bölgede yaşanılan sıkıntıları doktorlara göstermeye çekinildiğinden dolayı daha çok çevresinde ki insanlara danışan insanlar için ilk olarak basur hakkında ilaç, krem veya benzeri yöntemler önermektedirler. Hastalığın tam olarak ne olduğu bilinmeden bu gibi kulaktan duyma çözümler uygulanması yaşanılan sıkıntıyı arttırabilmektedir.

Bu gibi durumlarda şikayetlerin başladığı gibi konusunda uzman bir proktoloji uzmanına görünmek büyük bir fayda sağlar. Tüm hastalıklarda olduğu gibi makat bölgesinde yaşanan hastalıklarında erken teşhis ve tedavi edilmesi büyük oranda avantaj sağlar.

Makattan kanama olmasına sebep olan rahatsızlıklar
1-) Basur : Genel olarak kabızlık ve ıkınma ile meydana gelmekte olan bir rahatsızlıktır. Bağ dokusunda gevşeme oluşması sebebiyle memelerin meydana gelmesidir. İç ve dış basur olarak ikiye ayrılabilir. oluşan meme boyutları ilerlemeye göre değişebilmektedir. Bazen mercimek tanesi büyüklüğü kadar olabilirken, bazense portakal büyüklüğünde bile olabilmektedir.

2-) Anal fissür (makat çatlağı) : Bu rahatsızlığa da basur’da (hemoroid) olduğu gibi kabızlık sebep olmaktadır. Kabızlık halinde tuvalette ıkınma gösterildiğinden çıkan dışkının makat kenarında oluşturduğu bir çiziktir. Bu çizik ilk günlerde sadece tuvalet ihtiyacından sonra yanma ve acılara sebep olsada ileri ki günlerde gün içinde bir çok kez ağrı ve yanma şikayetlerini arttırmaktadır. Yeni oluşmuş 1 aylık fissürlere akut anal fissür, daha fazla ilerleme göstermiş olanlara ise anal fissür ismi verilmektedir.

3-) Polipler (et beni çıkıntılar)
4-) Anüs kanseri
5-) Mayasıl (anal dermatit)
6-) Bağırsak kanseri

Makat bölgenizde yaşadığınız kanamalarda panik yaparak hemen kanser oldum dememeli. Daha fazla vakit kaybetmeden tecrübeli bir proktoloji uzmanına görünmelisiniz.

Bu uzmanlar anoskop adı verilen bir alet sayesinde bağırsağın son 10 cm’e kadar görebilirler ve hastalığın teşhisini en doğru şekilde koyabilirler.

Makat kanaması, ağrısı ya da sızlaması gibi tüm makat bölgesi şikayetleriniz için bu bölümde ki uzmanlara görünebilirsiniz.

Hastalar bir çok zaman ilk olarak aile hekimlerini tercih ederler. Fakat aile hekiminizin bu branşta herhangi bir tecrübesi ve bilgisi yoksa sizi ilaç ya da kremler vererek yanlış yönlendirebilir.

Çevrenizden duyduğunuz yöntemleri uygulayarak hem vakit kaybeder hem de hastalığınızın sadece ilerlemesine olanak sağlarsınız.