Makat Kaşıntısı Neden Olur, Nasıl Geçer?

Çoğu zaman herhangi bir kıl, tüy ya da iç çamaşırımızdan sökülmüş olan bir iplikten dolayı makat bölgesinde kaşıntı meydana gelebilir. Bu tarz kaşıntılar anlık olup, gelip geçicidir. Hatta kişi anında unutur veya farkına bile varmaz. Fakat kaşıntı şikayeti çok sık oluyor ve artık rahatsız edici bir hal almışsa mutlaka bir sebebi vardır ve önemsenmesi gerekir.

makatta-kasinti-neden-olur

Makat kaşınmasıyla beraberinde oluşan belirtiler şunlar olabilir
– Makat bölgesinde daha gece saatlerinde şiddetle kaşıntı oluşması.
– Makat bölgesinde ıslaklık hissedilmesi.
– Az da olsa kanama.
– Cildinizde kalınlaşma ve sertleşme.
– Ciltte memeleşme.
– Akıntı benzeri salgı ve beraberinde pis koku oluşması.
– Hafif ağrı

Makat kaşıntısı neden olur?
– Erişkinlerde bir çok sebepten dolayı kaşınmalar meydana gelsede çocuklarda daha çok kıl kurdu ismi verilen bağırsak parazitleri sebep olmaktadır.
– Aşırı baharat tüketilmesi.
– Sabun veya benzeri kimyasal içeren malzemeler ile makat bölgesinin aşırı temizlenmesi.
– Pudra kullanımı.
– Patlıcan, domates ve çikolata tüketilmesi.
– Turşu tüketilmesi.
– Fazla kilolardan dolayı bölgenin hava almaması.
– Terleme
– Fazla Oturma
– Anal bölgenin nemli kalması

Makat Kaşıntısı Nasıl Geçer?
Makat kaşıntısına sebep olan bir hastalık varsa bu rahatsızlık tedavi edildiğinde kaşıntıda düzelecektir. Sebep bilinmiyorsa bazı tedbirler alarak kaşıntı derecesini gözlemleyebilirsiniz. Bir çok tedbir üst kısımda belirtilmiştir. Eğer makat bölgesinde kaşıntınız varsa bu bölgeyi ilk olarak kuru tutmanızda fayda vardır. Özellikle tuvalet ihtiyacınızdan sonra ıslak kalmaması için dikkatli olmalısınız. Ayrıca havalanmasını sağlamak için kağıt mendil konması gerekmektedir.

Bu önerilere ek olarak anüs ve genital bölge kaşıntılarının tedavisi için geliştirilen pruzon merhem kullanılması şikayetlerin 1-2 günde geçmesini sağlar,kaşıntı geçtikten sonra birkaç gün daha kullanılıp bırakılabilir.Makat kaşıntısı tedavisinde kortizonlu merhem kullanılabilir ancak kısa sürede bırakılması gerekir yoksa kortizonun kendisi cildi bozacağından kaşıntı şiddetlenebilir.